top-view-colorful-word-with-cigarettes

معرفی انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آن

مواد مخدر و اعتیاد آور از مواد شیمیایی و طبیعی ساخته می شوند که شامل موارد مختلفی می شوند. از مهم ترین مواد مخدر می توان به تریاک، مورفین، هروئین، شیره، متادون، ترامادول و … اشاره کرد. برخی از افراد با آمدن نام مواد مخدر تنها نام تریاک و هروئین به ذهنشان می رسد و فکر نمی کنند که قرص هایی مانند ترامادول و متادون نیز اعتیاد آور باشند.

معرفی انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آن

مواد مخدر و اعتیاد آور از مواد شیمیایی و طبیعی ساخته می شوند که شامل موارد مختلفی می شوند. از مهم ترین آن ها می توان به تریاک، مورفین، هروئین، شیره، متادون، ترامادول و … اشاره کرد. برخی از افراد با آمدن نام مواد مخدر تنها نام تریاک و هروئین به ذهنشان می رسد و فکر نمی کنند که قرص هایی مانند ترامادول و متادون نیز اعتیاد آور باشند.
برخی از افراد تمام مواد اعتیاد آور را جزء مواد مخدر می دانند که این تصور اشتباه است. به طور مثال شیشه از مواد توهم زا است و اثرات مختلفی روی بدن افراد می گذارد.
هر کدام از مواد اعتیاد آور شیوه ی مصرف متفاوتی دارند. به طور مثال متادون و ترامادول به شکل قرص هستند و فرد باید آن را بخورد. اما موادی مانند هروئین کشیدنی هستند و موادی مانند تریاک و شیره را هم می توان به صورت کشیدنی و خوراکی استفاده کرد. تزریق نیز از دیگر روش های استفاده از انواع مختلف آن به شمار می رود که بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند.
برخی از افراد برای رفع و تسکین درد های خود از مواد استفاده می کنند که کار اشتباهی است و برای آن ها نیز وابستگی به وجود می آورد.

معرفی انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آن

استفاده از انواع مختلف مواد مخدر، می تواند تاثیرات زیادی روی بدن افراد بگذارد که از مهم ترین آن ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد.
آسیب به دندان و دهان
یکی از مضرات اصلی استفاده از مواد مخدری که کشیدنی و جویدنی هستند، آسیب رساندن به دهان و دندان می باشد. ایجاد عفونت های لثه و دندان نیز از مضرات استفاده از مواد اعتیاد آور به شمار می آید.
مشکل دستگاه تنفسی
برخی از مواد مخدر کشیدنی و دود کردنی می باشند این مواد مشکلات زیادی را برای دستگاه تنفسی به وجود می آورد و تنفس آن ها را در طولانی مدت دچار مشکل می کند. از مضرات مربوط به دستگاه تنفسی می توان به التهاب قفسه سینه، خونریزی مجاری تنفسی، سرفه های شدید، سرطان ریه و …. اشاره کرد.
اختلالات جنسی
یکی دیگر از مضرات مواد مخدر، ایجاد اختلالات جنسی در افراد می شود.

شاید در ابتدای امر، تریاک بتواند مشکلات نعوظ و زود انزالی را از بین ببرد اما در طولانی مدت، میل جنسی آن ها را کاهش می دهد و در زمان آمیزش با مشکل مواجه خواهند شد.
تغییر در ظاهر
یکی از مضرات اصلی و مهم استفاده از مواد اعتیاد آور، ایجاد تغییرات ظاهری در افراد می شود. کاهش وزن، مشکلات پوستی، تیره شدن پوست صورت، لرزش در حرکت، تغییر صدا و … از مهم ترین مشکلاتی است که برای ظاهر افراد به وجود می آید.
ایجاد بیماری های مختلف
استفاده ی طولانی مدت از انواع مختلف مواد مخدر، می تواند منجر به ایجاد بیماری های مختلف می شود. بیماری های قلبی و عروقی، هپاتیت، بیماری های کلیه ای، بیماری های کبدی، سرطان و … از مهم ترین بیماری هایی هستند که بر اثر مواد اعتیاد آور به وجود می آید.

 

 

معرفی انواع مواد مخدر و مضرات مصرف آن

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
به بالای صفحه بردن