blue-background

عوارض مصرف شیشه و راهکار هایی برای ترک این مخدر

شیشه یکی از مواد مخدر صنعتی است که در آزمایشگاه های غیر مجاز تولید می شود. این ماده خطرات بسیار زیادی برای جسم و روان شخص مصرف کننده دارد. عوارض مصرف شیشه باعث می شود فرد دچار توهمات و بدبینی و مشکلات عصبی دیگر شود همچنین به ریه و کبد و دندان ها و پوست شخص هم آسیب جدی وارد می کند.

عوارض مصرف شیشه و راهکارهایی برای ترک این مخدر

 

عوارض مصرف شیشه

عوارض مصرف شیشه می تواند در افراد گوناگون و حتی در‌بین خانم‌ها و آقایان متفاوت باشد. این تفاوت بستگی به تعداد دفعات مصرف و زمان شروع مصرف دارد. عوارض مصرف شیشه بر کسی پوشیده نیست. شیشه یک ماده محرک و مخدر بسیار قوی است که با نام های کریستال و یخ نیز در بین مصرف کنندگان شناخته می شود. این ماده مخدر صنعتی با نام علمی آمفتامین روی اعصاب مرکزی انسان اثر می گذارد. شیشه در اولین مصرف، به فرد احساس سرخوشی و حس خوب می دهد اما به دلیل اینکه وابستگی شدید ایجاد می کند قطعا فرد مصرف کننده مجددا به سراغش می رود و در دراز مدت به جسم و روان او آسیب جدی وارد می شود.
شیشه دمای بدن را به قدری بالا می برد که باعث از هوش رفتگی و بعضا مرگ خواهد شد.
اضطراب، نوسانات اخلاقی و پرخاشگری نیز از عوارض مصرف شیشه می باشد. شیشه صورت فرد را به سرعت پیر می کند و پوست را تیره می‌کند تاول و زخم روی پوست بوجود می آورد و باعث خشکی دهان و پوسیدگی دندان می گردد. همچنین احتمال ابتلا به بیماری ایدز در بین مصرف کنندگان شیشه بیش از سایرین است این عوارض در بین زنان و مردان مشترک است.
در بین مردان موجب بدبینی شدید شود، طوری که فرد دچار توهم گردد و بابت مشکلات توهمی بوجود آمده به اطرافیان خود آزار برساند.
در بین زنان مشکلات زنانه ایجاد می کند و باعث بی اشتهایی و کاهش وزن می گردد.
ممکن است فرد، این عوارض را کتمان کند اما به مرور زمان که وضعیت زندگی و موقعیت اجتماعی او را تحت شعاع قرار دهد، به هیچ وجه قادر به پنهان کردن عوارض جانبی مصرفش نخواهد بود.

عوارض مصرف شیشه و راهکارهایی برای ترک این مخدر

راهکارهایی برای ترک این مخدر

با اینکه عوارض مصرف شیشه در بدن بسیار خطرناک و مخرب است اما هر زمانی که افراد اقدام به ترک نمایند، می توانند به زندگی عادی خود بازگردند. ولی ممکن است پروسه ترک برای افراد مختلف متفاوت باشد و بعضا بین شش ماه تا یک سال به طول بیانجامد پس در قدم اول اشتیاق خود فرد برای ترک و داشتن امید و انگیزه کافی برای طی کردن این دوران بسیار مهم است.
دقت داشته باشید به دلیل اینکه شیشه در فرد اعتیاد بسیار شدیدی ایجاد می کند و سیستم عصبی فرد مصرف کننده را مختل کرده و بسیاری از گیرنده های عصبی را از کار می اندازد، قطعا بدون کمک گرفتن از افراد متخصص نمی‌تواند فرآیند ترک خود را طی نماید. دوره سم زدایی بدن حتما لازم است تحت نظارت افراد متخصص انجام شود. افراد مصرف کننده به برنامه ای حرفه ای و زمانبندی شده و کمک حرفه ای نیاز دارند که مراکز ترک اعتیاد با کمک پزشکان و روانشناسانی که در اختیار دارند، می توانند بهترین خدمات را به شخص ترک کننده بدهند و احتمال بازگشت او به مصرف را به حداقل برسانند.
همانطور که بارها گفتیم، شیشه جزو موادی است که اعتیار بسیار شدیدی ایجاد می کند روانشناسان مراکز ترک اعتیاد شخص را راهنمایی می کنند که بعد از اتمام دوره درمانشان، زمانی که به آغوش جامعه برگشتند چگونه با وسوسه های مصرف مبارزه کنند.

عوارض مصرف شیشه و راهکارهایی برای ترک این مخدر

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
به بالای صفحه بردن